Waarom ons?

VRAGEN? BEL ONS!

TEL: 0342-47 40 25

Winkelwagen

0

De Garantietermijn

1) Wat betekent garantie?
2) Wettelijk recht op een goed product
3) Wat zijn uw rechten.

4) Fabrieksgarantie

5) Extra garantie



1) Wat is garantie? 
Garantie betekent dat u van de leverancier van een product mag verwachten dat deze gedurende de overeengekomen garantietermijn garant staat voor de kwaliteit en het juist functioneren van het geleverde product. Dijkma Electronics garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken dan ook. 

Na ontvangst van het product zal dit in de regel voor u worden vervangen of gerepareerd zodra het opgegeven defect door onze Technische Dienst is vastgesteld. Het testen van garantiegevallen is binnen het kader van onze klantenservice kosteloos. We vragen echter uw begrip voor het feit dat wij voor niet-garantiegevallen de kosten voor het testen en eventuele retournering aan u doorberekenen.

Bij defecten na het verstrijken van de garantieperiode ondersteunt Alternate u desgewenst ook. Afwijkende garantiebepalingen van fabrikanten geven wij aan u door, zonder deze echter te kunnen garanderen.Om de afhandeling van garantieclaims te versoepelen verzoeken wij u, vóór toezending van het defecte product, onze aanwijzingen met betrekking tot retournering door te lezen. Zo helpt u wellicht onnodige kosten te voorkomen en is een snelle afhandeling mogelijk.

2) Wettelijk recht op een goed product
Er is altijd sprake wettelijk recht op een deugdelijk (goed) product. Dat betekent dat het product moet voldoen aan de verwachting die je ervan mag hebben. Gaat het product in die periode stuk, dan heb je recht op gratis reparatie of vervanging. Je moet het product wel normaal gebruikt hebben.
Wat uw van een product mag verwachten hangt af van meerdere factoren zoals:

 

  • De prijs van het product, er zijn producten van 1 euro tot vele duizenden euro’s.

  • Het merk (een A-merk of merkloos) o.a. Asus -  Acer – Apple – Lenovo – Toshiba – Phillips – HP  en vele andere merken.

  • De beloften van de verkopers van Dijkma of de reclame van betreffende fabrikant.

  • Na deze periode van 6 maanden moet u aantonen het product normaal gebruikt hebt, maar ook na die periode heeeft u uiteraard recht op een goed product.

 

Vraag wat het apparaat u te beiden heeft, computers zijn er in vele soorten en maten denk aan snelheid – processoren - grafische kwaliteiten - formaat en veel andere opties. We helpen u graag verder!

 

3) Het vervallen van de garantie:

 Houdt er rekeing mee dat bij fysieke beschadingen zoals breuken, scheuren, deuken, krassen, etc., welke na de aankoop van uw product zijn onstaan, uw garantie op het product vervalt. Let op dat bij de retournering van een product dit dan ook niet kan gebeuren.

 

Voorbeelden wanneer de garantie vervalt:

 

  • Beschadidge onderdelen van een laptop, harddisk of andere massa-opslag producten
  • Fysieke beschadigingen van producten (Deuken, verbogen hoeken)
  • Defecte componenten door verkeerde energievoorziening (Rook- en kortslutingssporen)
  • Beschadigde of verwijderde zegels (Verwijderde zegels, barcodes en waarschuwing stickers)

 

Let op!: Bouw alleen zelf u componenten in als u zeker weet hoe dit moet, als u dit niet weet neem gerust contact met ons op, dan helpen wij u graag verder.

 

4) Fabrieksgarantie

Gedurende de garantieperiode, en soms ook daarna nog, bieden sommige fabrikanten services aan die u meer te bieden hebben dan de wettelijke garantie en welke onafhankelijk van de wettelijke garantie wordt geleverd. Producten zoals monitoren, printers en digitale camera's zijn voorbeelden van producten waar fabrikanten vaak meteen aan de eindgebruiker service verleend. 

 

5) Extra garantie
Soms geeft een fabrikant of Dijkma Electronics een uitgebreidere garantie. De uitgebreidere garantie kan bestaan uit een langere garantietermijn (Er hoeft na die periode van 6 maanden nog niet te bewijzen dat u het product normaal gebruikt hebt, de bewijslast ligt bij de fabrikant) of garantie op meer onderdelen. Het registreren gaat vaak online: je vult gegevens in over jezelf en over de aankoop.
Maar let op, u heeft de verkoopovereenkomst met Dijkma Electronics afgesloten, niet met de fabrikant. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten en kan zelf voorwaarden stellen aan de extra garantie. Neem daarom altijd eerst contact op met de klantenservice van Dijkma Electronics. Fabrikanten zijn ook gebonden aan eisen van kwaliteit. .